Padurea din centrul Bucurestiului, se afla in curtea gradinitei noastre.
Suntem singura gradinita din centrul Bucurestiului, care beneficiaza de o padure in propria curte, de 1000 mp. Avem totul intr-un singur loc si nu trebuie sa cautati o oaza de liniste si aer curat in afara Bucurestiului. Lasam zgomotul masinilor la poarta si ne desfasuram activitatile incojurati de ciripitul pasarilor si fosnetul padurii. Invatam sa respectam natura si sa-i vedem frumusetea.
Cu dragoste, cu obiceiuri clare, cu teme stimulatoare și mici aventuri, în strânsă legatură cu natura și transpunându-ne în pielea lui, îi oferim copilului dumneavoastră, un cuib în care i se permite, încă să mai “copilărească”, dar sa si invete limba germana.
Care sunt beneficiile copiilor la Kinderlachen ?
- învăţarea corectă a limbii germane folosind accentul şi topica germană, completate de un vocabular bogat;
- folosirea în timp a limbii germane la nivelul unui vorbitor nativ pentru a avea în viitor mai multe şanse de reuşită la universităţi bune, la un job bine plătit sau la o afacere proprie;
- creşterea capacităţii de concentrare şi a încrederii în sine (dezvoltarea copiilor într-un ambient plăcut, special creat, care să-i pregătească pentru viaţă; să nu se piardă odată scoşi din “buchia cărţii”; să folosească în viaţă şi alte tipuri de competenţe decât cele academice. Este vorba de acea diferenţă între coeficientul de inteligenţă cognitivă IQ, coeficientul de inteligenţă emoţională/socială EQ şi inteligenţa spirituală necesară omului pentru a evolua SQ;
- feedback-ul permanent de la educatorii nostri, învăţătorii de la afterschool şi profesorii de la şcoală.
În lumea Kinderlachen contribuim la:
- armonie între încrederea în sine şi respect;
- armonie între creativitate şi performanţă;
- armonie între jocul copilăriei şi asumarea responsabilităţii;
- armonie între bucurie şi reuşită;
- armonie între frăgezimea vârstei şi învăţătură.
Procesul educational
O zi in gradinita
- 08:00 – 08:30 – Jocuri şi activităţi liber-alese (joc liber), activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul; activităţi recuperatorii, individualizate sau pe grupuri mici.
- 08:30 – 09:00 – Micul dejun (deprinderi specifice);
- 09:00 – 11:00 – Cercul diminetii, jocuri şi activităţi conform programului zilnic ; Activități pe domenii experienţiale; Rutine şi tranziţii, care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează; Gustarea;
Toate ativitatile se fac in limba germana. - 11:00 – 12:30 – Jocuri şi activităţi liber-alese în aer liber; Rutine şi tranziţii care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese, şi implicit, derularea jocurilor de dezvoltare a aptitudinilor individuale.
Toate activitatile se fac in limba germana - 12:30 – 13:00 – Rutină: Masa de prânz (deprinderi specifice);
- 13:00 – 15:30 – Activităţi de relaxare; Rutine şi tranziţii, care vizează pregătirea copiilor pentru perioada de somn / relaxare (deprinderi de igienă individuală şi colectivă, deprinderi de ordine şi disciplină, deprinderi de autoservire).
- 15:30 – 16:00 – Rutină: Gustarea (deprinderi specifice).
- 16:00 – 18:00 – Jocuri şi activităţi liber-alese; Activităţi recuperatorii şi ameliorative, pe domenii experienţiale, Activităţi de dezvoltare personal.Toate activitatile se fac in limba germana.
Învatarea in gradinita Kinderlachen
Întreaga activitate a echipei grădiniţei este orientată spre diversificarea strategiilor de predare-învaţare-evaluare, cu accent pe folosirea cu precădere a jocului, forma cea mai naturală de învăţare şi de exprimare a copiilor, dar şi pe evaluare, ca metodă pentru observarea progresului copilului în raport cu sine şi cu ceilalţi. Atmosfera din grădiniţă este bazată pe înțelegere, toleranță, sprijin, respect, orientare spre o dezvoltare emoțională și cognitivă echilibrată a copiilor, pe descoperirea şi valorificarea potențialului individual.
Mediul educaţional permite dezvoltarea liberă a copilului şi asigură dimensiunea interculturală şi pe cea a incluziunii sociale. Acesta este organizat pe sectoare de activitate/centre de interes, astfel încât permite copiilor o explorare activă, interacţiunea cu variate materiale, cu ceilalţi copii şi cu adultul, şi da posibilitatea ca aceştia să aleagă locul de învăţare şi joc, în funcţie de disponibilitate şi nevoi. Întregul program se desfăşoară în limba germană. Copiii sunt obişnuiţi să asculte sonoritatea specifică limbii străine studiate, să o recunoască, să reproducă ritmul, fonemele şi intonaţia. De asemenea, copilul este ajutat să înveţe cuvinte, care să îi permită să vorbească despre el însuşi şi despre mediul înconjurător, care să îi faciliteze relaţii/contacte sociale simple cu vorbitorii nativi ai limbii germane şi care să îi ajute să participe oral la activitatea din grupă şi comunitate.
Principii de buna practica la gradinita Kinderlachen
Principiile după care se desfăşoară activitate în Grădiniţa Kinderlachen, respectă Legea Învăţământului Preuniversitar nr.198 /2023: colaborarea, excelenţa, echitatea şi egalitatea de şanse, transparenţa, incluziunea, participarea şi responsabilitatea părinţilor, fundamentarea deciziilor pe dialog social, adaptabilitatea curriculumului naţional, interesul superior al copilului.
Pentru echipa Kinderlachen, copilul este important, dezvoltarea lui pe plan social, emoțional, fizic, intelectual și moral, astfel că principiile după care funcționează GRADINITA KINDERLACHEN sunt:
- Individualizarea învăţării asigură libertatea copiilor de a alege activităţi în funcţie de nevoile lor.
- Învăţarea bazată pe joc – activitate prin care copilul se dezvoltă natural;
- Diversitatea contextelor şi situaţiilor de învăţare, care solicit implicarea copiilor sub toate aspectele;
- Motivația intrinsecă este valoroasă, deoarece rezultă în activități inițiate de copil;
- Copiii învață mai bine experimentând;
- Combinația de activități ghidate de adult și inițiate de copil este benefică pentru actul de învățare;
- Există potențial în toți copiii, care iese putenic la suprafață în condiții favorabile;
- Educația copilui este văzută ca interacțiunea dintre copil și context, de aceea contextul care include oameni, materiale și cunoștințe este foarte important;
- Combinația de activități ghidate de adult și inițiate de copil nu poate fi decât benefică pentru actul de învățare;
- Parteneriatul cu familia şi comunitatea asigură coerenţă şi continuitate în educatia copiilor;
Activitatile extracurriculare
În cadrul Grădiniței “Kinderlachen”, evenimentele reprezintă o extensie a activităților curriculare de la grupă, precum și o oportunitate de a aprofunda concepte precum: prietenie, importanța de a trăi într-un mediu sigur și sănătos, grija față de mediul înconjurător, dezvoltarea abilităţilor socioemoţionale, etc. Organizate într-o manieră plăcută şi relaxantă, acestea valorifică benefic timpul liber al copiilor, contribuind la optimizarea procesului de învăţare.
Activităţile extracurriculare desfăsurate în grădiniţă sunt caracterizate de următoarele trăsături:
- Copiii au libertatea de a-şi manifesta în voie spiritul de iniţiativă.
- Au un efect pozitiv pentru munca desfăşurată în grup;
- Sunt caracterizate de optimism şi umor;
- Creează un sentiment de siguranţă şi încredere tuturor participanţilor;
- Urmăresc lărgirea şi adâncirea influenţelor exercitate în procesul de învăţământ;
- Contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor.
Tipuri de program:
- Program scurt + masă pranz: 08:00 – 13:00
- Program prelungit: 08:00 – 18:00
Taxa de școlarizare include:
- Cursurile obligatorii din Curriculumul Național ;
- Studierea şi aprofundarea limbii germane cu educatori/profesori specializaţi ;
- Pregătirea copiilor pentru testul de limba germană, pentru admiterea în clasa pregătitoare ;
- Participarea la diferite programe educative ;
- Pregătirea şi participarea copiilor cu lucrări la expoziţii, concursuri, proiecte educaţionale ;
- Evenimentele organizate în grădiniţă, cuprinse în programul activităţilor extracurriculare ;
- Masa