Ideea înființării unei instituții de învățământ primar și gimnazial a apărut ca un pas firesc și necesar după performanțele obținute în cadrul Grădiniței Bambi – primul proiect al Centrului pentru Educație și Dezvoltare Profesională. Necesitatea deschiderii unei școli primare și gimnaziale a fost confirmată și de consultarea părinților copiilor din grădiniță, la finalul anului școlar 2011-2012. 85% dintre părinții participanți la un sondaj intern și-au exprimat dorința de a continua educația copiilor în același spirit al libertății de gândire și al atenției pentru dezvoltare personală de care copiii s-au bucurat în ciclul preșcolar, în alternativa Step by Step.
Oferta educațională a Școlii Step by Step este gândită în jurul scopului de a cultiva capacitatea copiilor de a se adapta în societate sau în oricare alt tip de mediu educațional ulterior. Cei mici sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică.
Alternativa educațională Step by Step aplică metode de predare-învățare care au în centru copilul, iar procesul educațional este individualizat și în permanență ține cont de personalitatea copilului.
Întregul proces este organizat pe centre de activități și zone de interes, iar fiecare zi începe cu o discuție prietenoasă – Întâlnirea de dimineață.
Într-o clasă step by step întâlnim centrele: scriere, citire, matematică, ştiinţe, arte, construcţii, centre etichetate şi accesibile tuturor. Cadrele didactice pot decide să introducă, pe parcursul anului noi centre care să răspunde nevoilor, preocupărilor şi intereselor elevilor.
Cunoștințele teoretice dobândite sunt similare celor din învățământul tradițional, în schimb este cultivată capacitatea de adaptare în societate sau în oricare alt tip de mediu educațional ulterior; copiii sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică.
În fiecare clasă step by step, locul în care se realizează Întâlnirea de dimineaţă este un spaţiu larg, în care scaunele pot fi aranjate în cerc. Nu lipsește Calendarul naturii, un calendar în jurul căruia copii pot închega discuții pornind de la starea vremii și ajungând până la evenimente de interes pentru întregul grup.
În acelaşi spaţiu întâlnim şi Scaunul autorului, care se diferenţiază de celelalte scaune din clasă prin mărime, culoare sau prin simbolurile care îl împodobesc. Scaunul autorului oferă copilului aşezat pe el posibilitatea de a expune în faţa colegilor opiniile şi ideile personale, de a povesti experienţe sau de a propune rezolvări pentru anumite situaţii cu care grupul se confruntă. Scaunul autorului îl încurajează pe copil să se exprime liber datorită faptului că are atenţia şi respectul grupului.
Un lucru extrem de important este că elevii nu sunt puși în situația de a concura unul cu celălalt, pentru a evita astfel efectele psihologice negative.
Activităţile de învăţare din şcoală sunt permanent îmbogăţite cu activităţi şi evenimente speciale, de la vizionarea unor piese de teatru în şcoală sau într-o sală de spectacol, la organizarea de plimbări sau lecții în zona obiectivelor de interes științific și cultural.
Vacanță
Una dintre cele mai vechi și frumoase tradiții ale Școlii Step by Step este legată de sporturile de iarnă. În ianuarie/ februarie organizăm la Predeal „Tabăra de schi”, în colaborare cu Fundaţia Just 4 Kids şi Școala de Schi Triple S Predeal.
Pentru unii dintre copii tabăra reprezintă iniţierea în sporturile de iarnă, în timp ce, pentru alţii este posibilitatea de a exersa priceperi dobândite în anii anteriori.
Cursurile de schi se desfăşoară cu monitori profesionişti, foşti schiori de performanţă, cu experienţă în lucrul cu copiii mici şi cu multă răbdare.
Deşi sunt departe de părinţi, cei mici se simţit foarte bine şi sunt dornici să înveţe cât mai multe lucruri pentru a pregăti o demonstraţie pentru familiile lor în ultima zi de tabără.
Copiii se întorc veseli, mai autonomi şi dornici să le împărtăşească experienţa colegilor.