Motto:
"Fiecare copil pe care îl educăm este un om, pe care îl căştigăm" - Victor Hugo
Misiune:
Toate demersurile noastre instructiv - educative si terapeutic- recuperatorii au ca finalitate formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii elevilor cu dizabilităţi mintale.
Urmărim asigurarea maximului posibil de dezvoltare individuală a acestor copii, prin:
Stimularea şi dezvoltarea propriilor capacităţi psihice, a abilităţilor practice şi a disponibilităţilor afective;
Achiziţia competenţelor minime necesare pentru integrarea socială şi profesională precum şi pentru participarea activă în viaţa comunităţii;
Asigurarea şanselor egale şi a condiţiilor pentru continuarea pregătirii şcolare a elevilor noştri pe diferite trepte de învăţământ.
Îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor furnizate de instituţia noastră constituie o prioritate pentru noi.
Cursurile şcolii sunt frecventate de copii cu nevoi speciale, ale căror diagnostice sunt variate: de la deficienţe mintale ușoare și moderate la deficienţe severe, profunde si/sau asociate, de la sindrom Down la autism, de la deficienţe motorii severe la deficienţe parţiale de vedere sau auz, de la tulburări ale limbajului sau dificultăţi severe de comunicare, la tulburări majore ale comportamentului adaptativ şi social.
Activitatea instructiv-educativă şi cea terapeutic- recuperatorie se desfăşoară în baza Planurilor-cadru pentru Învăţamânt special aprobate prin ordinele Ministrului Educaţiei nr. 4927 şi 4928 / 2005 şi nr.5239 / 2008, pentru următoarele nivele de invăţământ:
Preşcolar- O grupă de grădiniță ;
Primar şi gimnazial-clasele O-IV si V-VIII ( elevi cu dizabilităţi mintale moderate si usoare, precum si clase de elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde, şi/sau asociate);
Clasele IX-X pentru elevi cu dizabilităţi mintale severe, profunde si/sau asociate;
Clasă pentru invatamant simultan, nivel primar;
Şcolarizare la domiciliu pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale netransportabili;
Servicii educaţionale de sprijin pentru elevii cu cerinte educationale speciale integraţi in invăţământul de masă;
Serviciile educaţionale pe care le oferim beneficiarilor noştri direcţi şi indirecţi sunt la cele mai înalte standarde de calitate conform criteriilor impuse de Ministerul Educaţiei Nationale.
a) Curriculum nucleu conţine 7 arii curriculare obligatorii:
Limbă şi comunicare
Matematică şi ştiinţe ale naturii
Om şi societate
Arte
Educaţie fizică şi sport
Tehnologii şi activităţi practice
Consiliere şi orientare
Curriculumul mai cuprinde pentru scolile speciale, inca alte 3 arii curriculare specifice:
Terapii specifice de compensare
Psihodiagnoză,consiliere si orientare şcolară si profesionala
Terapie educaţională complexă şi integrată
b) Curriculum la decizia şcolii, cuprinde discipline opţionale aprobate de ISMB şi este elaborat de şcoală în funcţie de resursele umane şi materiale ale unităţii, interesele elevilor, situaţiile specifice şcolii şi necesităţile comunităţii locale.
Activitatea educativă extracurriculară şi extraşcolară desfăşurată în beneficiul elevilor nostri se concretizează în derularea a numeroase proiecte si activităţi în colaborare cu alte clase din şcoală sau cu elevi din şcolile obişnuite, precum şi în parteneriat cu diverse instituţii culturale şi educative din Bucureşti şi din ţară, prezentate la sectiunea programe si proiecte a acestei pagini web.
În cadrul şcolii işi desfăşoară activitatea şi mai multe cluburi educative, cum ar fi:
Clubul de Teatru "Licurici", coordonat in anul scolar 2011/2012 de prof.Birsan Ioana, prof.Antonescu Rodica, prof.Golub Elena, prof.Catranji Magda
Corul de copii al scolii "Menestrel", coordonat de prof.Florea Petre
Trupa de dans modern a şcolii "Amicii", coord. prof.Valentina Arnăuţoiu
Program secretariat