Misiunea
Şcoala Gimnazială „Petre Ispirescu”, prin statutul şi natura sa profesională specifică, promovează în mod deliberat, consimţit şi declarat, valori, drepturi şi libertăţi general-umane printre care: democraţie, nediscriminare, egalitate de şanse, libertate, identitate şi tradiţii, toleranţă, diversitate culturală.
Acceptarea responsabilităţilor individuale în promovarea şi exersarea acestor drepturi, valori şi libertăţi presupune onestitate, demnitate, toleranţă, autocontrol şi participare. Consider că aceste principii constituie un fundament moral solid pentru îndeplinirea misiunii şcolii noastre.
Şcoala Gimnazială „Petre Ispirescu” va asigura cadrul pentru dezvoltarea personală şi profesională a personalului propriu şi va promova inovaţia și performanţa. În acelaşi timp, Şcoala Gimnazială „Petre Ispirescu” va milita pentru respectarea drepturilor şi intereselor elevilor în condiţiile legislaţiei naționale și europene în vigoare şi asigurând, cu mijloacele de care dispune, siguranţa şi dezvoltarea fizică, intelectuală şi spirituală a acestora.
Deviza şcolii: „Educăm astăzi, pentru societatea de mâine.”
Prin întreaga activitate, urmărim să formăm profilul absolventului Şcolii Gimnaziale ”Petre Ispirescu”, competent, creativ, capabil să ia decizii şi să se adapteze societăţii în schimbare, cu trăsături ca:
responsabilitate faţă de propria pregătire;
deprinderi de muncă intelectuală pentru a învăţa pe tot parcursul vieţii;
capacitate de autoevaluare;
capacitate de comunicare în limbi de circulaţie internaţională;
competenţă de operare pe calculator;
flexibilitate, adaptabilitate, toleranţă.
Şcoala este deschisă dialogului cu comunitatea, realizează o educaţie multiculturală bazată pe toleranţă şi respect, asigurând astfel apropierea dintre elevi, cunoaşterea şi acceptarea reciprocă în vederea unei convieţuiri armonioase.
1. Puncte tari:
- diversitatea ofertei educaţionale;
- pentru fiecare nivel de şcolarizare, şcoala dispune de intregul material curricular (planuri de învăţământ, programe şcolare, auxiliare curriculare);
- cadrele didactice elaborează programe şcolare pertinente pentru disciplinele opţionale, programe ce au avizul I.S.M.B.;
- existenţa personalului didactic calificat, care asigură o temeinică pregătire elevilor;
- punctualitatea, seriozitatea şi profesionalismul cadrelor didactice;
- derularea proiectul pilot afterschool gratuit „Educație pentru viață”
- existenţa unei reţele de calculatoare, a unui lborator de informatică și a unui laborator fonic pentru studiul limbilor străine;
- baza materială corespunzătoare la aproape toate structurile;
- material didactic adecvat;
- programe, manuale alternative, caiete speciale, culegeri, dicţionare, etc;
- implicarea părinţilor şi a elevilor pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare;
- cadre didactice iniţiate în operarea pe calculator;
- spectacole şi activităţi distractive organizate în diverse ocazii;
- excursii şi drumeţii, vizite la muzee, ore deschise la comisii metodice cu invitaţi;
- întalniri cu diverşi reprezentanţi ai comunităţii locale: primar şi consilieri locali, poliţie, Biserică, agenţi economici;
- efectuarea orelor de pregătire suplimentară pentru clasele a VIII-a;
- participarea elevilor la olimpiade şi concursuri şcolare;
- obtinerea unor rezultate bune la Evaluarea Naţională;
- atragerea de resurse financiare din partea unor sponsori.
2. Oportunități:
- relaţia deschisă şi sprijinul Primăriei şi al Consiliului local în dezvoltarea şcolii;
- organizarea unor întâlniri comune cu părinții, elevii și profesorii;
- implicarea conducerii şcolii, a cadrelor didactice, în realizarea unor parteneriate cu diverse şcoli din judeţ şi din ţară;
- colectiv dedicat şi dinamic, relaţii colegiale apropiate şi de colaborare, transparenţă în comunicare.
3. Ţinte strategice:
- atingerea standardelor educaţionale de către elevi;
- formarea continuă a calităţii resurselor umane;
- păstrarea şi îmbogăţirea permanentă a bazei materiale;
- dezvoltarea de parteneriate cu comunitatea, părinţii copiilor şi alte instituţii şcolare;
- dezvoltarea personalităţii elevilor prin activităţi extracurriculare.
4. Opţiunile strategice:
- planificare, coordonare şi control eficace al operaţiunilor;
- standarde de calitate şi performanţe clare;
- comunicare, consultare şi feed-back deschis şi liber;
- lucru în echipă, coordonarea şi cooperarea grupurilor de lucru;
- rezolvarea rapidă a conflictelor şi nemulţumirilor;
- recunoaşterea și recompensarea justă a realizărilor;
- instaurarea unei discipline conştiente în rândul elevilor;
- eliminarea eşecului şcolar la evaluările naţionale;
- instaurarea unui climat destins prin schimbarea viziunii manageriale;
- achiziţionarea unor softuri educaţionale;
- dezvoltarea în cadrul CDŞ-ului a unor opţionale agreate de elevi şi părinţi.
Utilităţi:
- centrală termică;
- racord la sistemul de canalizare;
- apă rece şi caldă curente;
- telefon, fax, internet fibră optică.