DESPRE NOI
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1, București (cu numele de Școala Gimnazială Specială Nr. 2 până la 31.12.2022) oferă servicii educaționale elevilor cu dizabilități intelectuale ușoare/medii, severe, grave sau asociate; promovează o educație la standarde europene de calitate, bazată pe principiile educației incluzive, în vederea dezvoltării elevilor la potențialul lor maxim și formării de competențe pentru integrarea lor socială și inserția pe piața muncii.
OFERTA EDUCAȚIONALĂ
În prezent, Școala Gimnazială Specială Nr. 2 asigură următoarele servicii educaționale:
Instructiv-educative și terapeutic-recuperativ-compensatorii pentru un număr de 123 elevi cu dizabilități intelectuale moderate și ușoare și dizabilități intelectuale grave, severe și/sau asociate;
Școlarizare la domiciliu pentru un număr de 43 elevi nedeplasabili, cu dizabilități intelectuale;
Sprijin în 31 unități de învățământ integratoare pentru un număr de 199 elevi cu cerințe educaționale speciale;
Alternativă educațională – pedagogie curativă, pentru un număr de 57 elevi cu dizabilități intelectuale grave, severe și/sau asociate.
ȘCOALA GIMNAZIALĂ SPECIALĂ NR. 2
Oferta curriculară este în conformitate cu Planurile–cadru pentru învăţământul special.
preşcolar special
primar special
gimnazial special pentru elevi cu deficiențe ușoare și moderate (clasele V-VIII)
gimnazial special pentru elevi cu deficiențe severe, grave și/sau asociate (clasele V-X)
profesional special
STRUCTURA CURRICULUMULUI
a) curriculumul nucleu conţine următoarele arii curriculare obligatorii:
limbă şi comunicare;
matematică şi ştiinţe ale naturii;
om şi societate;
arte;
tehnologii;
educaţie fizică și sport/educație fizică, sport și sănătate;
consiliere şi orientare;
terapii specifice și de compensare (terapii și programe de intervenție, kinetoterapie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză);
terapie educaţională complexă şi integrată.
b) curriculumul la decizia şcolii cuprinde discipline opţionale şi este elaborat de şcoală în funcţie de resursele umane şi materiale ale unităţii de învățământ, interesele elevilor, situaţiile specifice şcolii şi necesităţile comunităţii locale.
Curriculumul pentru nivelul preșcolar cuprinde:
activităţi de comunicare
activităţi de expresie psihomotrică
activităţi de educaţie senzorială şi cognitivă
activităţi de automonie personală şi socială
activităţi ludice de educaţie şi compensare
terapii specifice de compensare
Curriculumul pentru nivelul profesional vizează calificările profesionale/specializările: Horticultor; Agricultor culturi de câmp.
Elevii cu dizabilități intelectuale severe, grave și/sau asociate beneficiază de programe de intervenţie personalizată elaborate de echipa multidisciplinară formată din: profesorul de psihopedagogie specială, profesorul psihopedagog, profesorul educator, profesorul kinetoterapeut.