Misiunea gradinitei noastre este aceea de a asigura un invatamant prescolar la nivel european alaturi de familie si comunitate : extinderea serviciilor educationale oferite comunitatii, un curriculum diferentiat, centrat pe nevoile curente si de viitor ale copiilor si parintilor, care sa contribuie la integrarea si adaptarea cu succes in activitatea scolara si in societate. La Rosa Zangara nevoile emoționale ale copiilor sunt puse pe primul loc. Adaptarea se realizează în ritmul dat de copilaș. La prima vizită pe care o avem cu părinții, copilașul cunoaște grădinița și pe noii sai prieteni. Acesta este invitat să exploreze curtea, să-și cunoască educatoarea și noii colegi, iar apoi treptat, când este pregătit, intră să vadă și spațiul interior. În următoarele zile, copilașul este invitat să petreacă timp în curte, să participe la activități, pe măsură ce se simte confortabil. Adaptarea decurge lin, astfel încât copilul să se simtă ocrotit, iar părintele să fie liniștit. In luna iulie a fiecarui an facem integrerea copilasilor ce vor forma grupa mica in toamna anului scolar urmator .
Activităţi instructiv-educative
Gradinița Rosa Zangara urmează Curriculum-ul pentru educație timpurie aprobat de Ministerul Educaţiei Naționale şi existent și la nivelul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti. Acestea sunt structurate pe şase teme anuale:
- Cine sunt/suntem?
- Când, cum şi de ce se întâmplă?
- Cum este, a fost şi va fi aici pe pământ?
- Cine şi cum planifică/ organizează o activitate?
- Ce şi cum vreau să fiu?
- Cu ce şi cum exprimăm ceea ce simţim?
Temele anuale sunt abordate sub formă de proiecte tematice săptămânale, pe cinci domenii experienţiale :
- DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE
- DOMENIUL ŞTIINŢĂ
- Activitate matematică
- Cunoşterea mediului
- DOMENIUL ESTETIC CREATIV
- Educaţie artistico-plastică
- Educaţie muzicală
- DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE
- Educaţie pentru societate
- Activitate practică
- DOMENIUL PSIHOMOTRIC
- Educaţie fizică
Alte activitati incluse in taxa
- Intalnirea de dimineata Întâlnirea de dimineață este momentul zilei în care ne adunam ca să ne salutăm unii pe alții, să povestim întâmplări personale importante, să discutăm aspecte problematice întâmplate la grădiniță, să luăm un prim contact sau să reluăm subiecte interesante, cântece, jocuri de degete, jocuri de ritm și povești.
- Joc liber și coordonat De la jocul liber, cea mai importantă activitate pentru un copil de această vârstă, gradinita noastra face trecerea spre jocul ghidat. Prin folosirea acelorași mecanisme de joacă pe care copiii le iubesc și cu care sunt obișnuiți, îi ajutăm să își descopere potențialul, să se cunoască pe sine și mediul înconjurător.
Repartizarea activitatilor optionale incluse in taxa :- Luni – dans;
- Marți – italiana ;
- Miercuri – dans;
- Joi – engleza ;
- Vineri – mișcare și sport in natura;
- Limba italiana
Limba italiana este un optional / 1 sedinta / sapt , dublată și de forma în limba română, astfel încât fiecare copil să înțeleagă sensul enunțului. Prin implicarea acestora în contexte diferite de învățare și de utilizare a limbii punem bazele formării unui limbaj fluent în aceasta limbă. - Limba engleza
Limba engleza este un optional / 1 sedinta / sapt , dublată și de forma în limba română, astfel încât fiecare copil să înțeleagă sensul enunțului. Prin implicarea acestora în contexte diferite de învățare și de utilizare a limbii punem bazele formării unui limbaj fluent în aceasta limbă.
Ritmuri și sărbători
Într-o lume în plină transformare, în care copiii sunt forțați în permanență să se adapteze schimbărilor din viața lor, sărbătorile și ritmurile clare ale zilei, săptămânii și anului le dau un sentiment de siguranță, făcându-i să se simta bine ancorați și că pot face față provocărilor timpurilor în care trăiesc. Programul și temele de lucru ale copiilor sunt create în strânsă legătură cu sărbătorile românesti și cu posibilitățile de explorare pe care fiecare anotimp și moment al anului le permite.