VIZIUNEA GRĂDINIȚEI
Grădinița Nr. 206 este o unitate de învățământ modernă, în care furnizarea unui învățământ preșcolar de calitate, bazat pe implementarea Standardelor Europene și a principiilor educaționale ale Curriculumului pentru educație timpurie, reprezintă viziunea prin care urmărim să acordăm tuturor copiilor șanse egale, construind un mediu educațional securizant, centrat pe nevoile copiilor și ale părinților, cu o bază didactico-materială adaptată cerințelor actuale.
MISIUNEA GRĂDINIȚEI
Grădinița Nr. 206 este locul în care copilăria se trăiește, oferind servicii educaționale de calitate prin programe și activități inedite, prin experiențe și contexte de învățare care urmăresc dezvoltarea holistică a copiilor, atfel:
- dezvoltarea abilităților de comunicare cu copii de alte naționalități prin studiul limbilor străine, interculturalitate, respectarea diversității
- dezvoltarea competențelor socio-emoționale prin activități de dezbatere, punerea în anumite situații, argumentarea ideilor
- dezvoltarea competențelor artistice/culturale prin: teatru/drama, pictură, dans, muzică
- dezvoltarea gândirii logice și înțelegerea lumii prin: activități de logică matematică, algoritmi și utilizarea tehnologiei
- încurajarea creativității, curiozității și inițiativei copiilor prin implementarea ideilor, părerilor acestora și promovarea/diseminarea rezultatelor.
De ce să alegi gradinita nr 206?
Gradinita de vacanta
Proiectul educational “gradi de vacanta” urmareste continuarea activitatii didactice desfasurate de-a lungul anului scolar si in perioada vacantei de vara. Obiectivul proiectului este acela de a dezvolta si incuraja talentele prescolarilor prin ateliere creative de pictura, educatie fizica,cercuri de creatie si activitati outdoor.Activitatile desfasurate in cadrul gradinitei de vara vor avea ca scop crearea unui climat favorabil manifestarii curiozitatii, a actiunii directe a copilului cu materialele, a unui climat stimulativ al exprimarii verbale si favorabil relatiilor sociale.
Activitatile din cadrul gradinitei de vara vor fi astfel organizate incat sa permita abordarea problematicii mediului inconjurator, precum si a interculturalitatii, sub diferite aspecte. Copiii vor intra in contact direct si vor lucra cu materiale din natura, vor realiza diferite experimente si vor desfasura jocuri si activitati educative, bazate pe invatarea prin descoperire. Se vor fololsi metode,procedee si forme organizatorice adecvate tratarii individuale si differentiate a copiilor, pentru a stimula si antrena cat mai intens participarea active a fiecarui copil la procesul de insusire a cunostintelor,de formare a priceperilor si deprinderilor specifice varstei.
Prin derularea proiectului, urmarim crearea unor relatii de intercunoastere intre copiii gradinitei 206 , antrenarea tuturor preşcolarilor în activităţI educative, în vederea dezvoltării creativităţii,dandu-le posibilitatea de a intelege si de a simti frumosul din arta, din mediul inconjurator, din viata sociala si de a dezvolta aptitudinile de creatie artistica, precum si dezvoltarea generală a motricitații copiilor cu ajutorul materialelor si promovarea unui stil de viata sanatos prin intermediul activitatilor sportive.
-activitati extracurriculare
Pictura: activitatea creativa sustinuta de artistul plastic,maria iosub, va fi menita sa valorifice manifestarile artistice ale prescolarilor prin realizarea materialelor didactice necesare jocurilor si activitatilor zilnice in functie de tema saptamanala : machete, decoruri pentru povesti, ornamente si decoratiuni pentru desfasurarea programelor artistice, costume. Prin activitatile practice, copiii isi vor exprima propriile sentimente,atitudini, avand libertatea de a gasi propriile mijloace de reprezentare si posibilitatea de a-si expune fantezia in crearea propriului material ludic. Desenand si pictand, copiii isi vor dezvolta creativitatea si isi vor imbunatati abilitatile fizice, cognitive si emotionale. Arta este cu atat mai importanta in primii ani de viata ai copiilor. Sutdii recente au aratat ca activitatile artistice in copilaria timpurie dezvolta capacitatea mentala a copiilor, ajutandu-I sa invete mai repede si mai eficient.
Limba engleza: nu mai este un secret pentru nimeni că studiul limbii străine trebuie, sau ar trebui, să înceapă de la vârste fragede, când mintea copilului se formează şI are capacitatea de a înmagazina informaţii fără un efort deosebit. În această perioadă se formează deprinderi şI structuri lingvistice care rămân peste ani şI care vor facilita studiul limbii engleze la nivele mai profunde.
Ţinând cont de toate aceste lucruri, credem că studiul limbii engleze în grădiniţa noastra este un pas important în educaţia copiilor şI, mai mult decât atât, le oferă acestora posibilitatea de a se familiariza cu sunetele şI cu structurile limbii engleze. Dacă acest prim contact cu limba străină este ghidat corect de către profesor, dacă se ţine cont de specificul vârstei şI dacă sunt folosite metode adecvate, studiul limbii engleze în gradiniţe se poate concretiza într-un real succes, cu ecouri de durată.
Euritmie:
Vârsta şcolară este considerată cea mai importantă pentru acumulare de impresii puternice şI pentru formare de priceperi şI deprinderi. Răspunsul natural al unui copil este mişcarea, iar mişcarea necesită coordonare, spaţiu şI muzică. Dansul şI muzica sunt cele mai complexe dintre arte. Acestea produc copiilor bucurie, plăcere, deschidere, confort. Euritmia, ca formă de comunicare artistică, este un gen care dobândeşte o tot mai largă extensiune.