Joacă. Explorare. Învățare.
Un loc sigur și vesel pentru copiii voștri dragi
DESPRE NOI
Suntem aici pentru a ajuta părinții să crească copii fericiți și sănătoși
Cu toții avem nevoie de sprijin în cea mai importantă perioadă a copiilor noștri: primii ani
Grădiniță Nr. 256 este o grădiniță de stat cu program prelungit din Sectorul 2, București, care a fost evaluată de către ARACIP cu calificativul FOARTE BINE.
Grădinița Nr. 256 este situată în cartierul Vatra Luminoasă, având în apropiere școli (Școala gimnazială nr. 46, Școala Gimnazială nr. 49) precum și grădinițe (Grădinița ”Luminița”, Grădinița ”Clopoțel”, Grădinița ”Castel”).
Grădinița a fost construită între anii 1954-1955 și dată în folosință de către Electroaparataj în anul 1956. În anul 2009 se deschide și corpul B. Ambele clădiri dispun de cantină proprie. Funcționează cu 9 grupe cu program prelungit.
Ce este grădinița?
Instituție de învățământ preșcolar, destinată copiilor între 3-6 ani. Originile grădiniței de copii se găsesc în operele lui Pestalozzi, dar adevăratul inițiator a fost Friedrich Froebel, care le-a dat și denumiea ”kindergarten” (1837) și a conceput jocuri și material didactic specific.
Importanța grădiniței în viața copilului
- este un mediu creativ și interesant, care pune baza educației copilului și îl ajută să deprindă primele aptitudini necesare pentru școală, oferindu-i oportunitatea de a descoperi lucruri noi și de a-și dezvolta abilități esențiale pentru viața de zi cu zi.
- intervine pe mai multe planuri în dezvoltarea copilului ca individ al societății cum ar fi: învață copilul să socializeze, îl învață să comunice și îi dezvoltă limbajul, îl învață să se comporte politicos, contribuie la dezvoltarea intelectuală a copilului, învață copilul să fie independent, dezvoltă abilitățile motorii ale copilului, contribuie la dezvoltarea personală a copilului.
- este un mediu valoros în dezvoltarea și educația copilului. Este indicat ca fiecare părinte să profite de oportunitățile pe care acest mediu le oferă copilului pentru a învăța o mulțime de lucruri noi. Copilul are ocazia să învețe cele mai multe lucruri din experiență, care este cel mai eficient instrument de învățare și înțelegere la vârste mici.
Misiune
- Dezvoltarea normală, deplină a copilului preșcolar, valorificând potențialul fizic și psihic al fiecăruia.
- Crearea unui climat de muncă și învățare stimulativ și creativ.
- Garantarea pregătirii pentru adaptarea la viața școlară și socială.
- Asigurarea accesului la o educație complexă și echilibrată pentru fiecare copil, indiferent de condiție socială, apartenența etnică sau religioasă.
- Crearea condițiilor spirituale și material favorabile vieții într-un cadru formal modern, corespunzător normelor și valorilor europene.
- Ridicarea nivelului calitativ al organizației grădiniței și asigurarea condițiilor de formare și dezvoltare profesională în vederea asigurării calității în unitate.
- Aplicarea prevederilor tuturor normelor legale și acționarea în sensul reformei în învățământul românesc.
- Respectarea drepturilor fundamentale ale omului, cu prioritate ale copilului și valorizarea fiecărui participant la actul educativ.
Viziune
- Grădinița își propune demersuri educaționale, alături de familie și comunitate, având ca ideal pregătirea viitorului preșcolar pentru o societate aflată în continuă mișcare și transformare.
- Fiecare copil care a trecut și va trece pragul instituției noastre, trebuie să devină un cetățean al Europei. Primul pas îl constiutie formarea deprinderilor și atitudinilor necesare unui cetățean și a unui bun locuitor al comunității, fie că aceasta este micro comunitatea școlară, cea locală sau marea comunitate Europeană.
- O grădiniță modernă, cu educație de calitate, ce oferă progres șI șanse egale tuturor copiilor, o grădiniță unde valorile naționale se completează cu cele europene. Când unui copil i se oferă puțină libertate de acțiune, el va spune imediat: ”Vreau și eu să fac asta! Ajută-mă să fac singur!”. Iar aceste cuvinte le dezvăluie nevoile interioare.
- Noi ne propunem să-i ajutăm pe copii să devină autonomi, având la bază motto-ul: ”Dați-mi un pește și voi mânca azi, învățați-mă să pescuiesc și voi avea ce mânca o viață întreagă.”
Prgramul grădiniței
- Primire copii
- primirea copiilor în unitate;
- jocuri și activități didactice alese de copii (la centre de interes);
- activități de dezvoltare personală/rutine.
- 08:00 - 08:30 - Micul dejun
- servirea micului dejun. - 08:30 - 09:00 - Activități
- activități pe domenii experiențiale;
- activități de dezvoltare personală/rutine/ *gustare-fruct (ora 10:00)
- activități liber alese de copii (la centre de interes). - 09:00 - 11:00 - jocuri
- jocuri și activități recreative. - 11:00 - 12:00 - Masa de prânz
- servirea mesei de prânz. - 12:00 - 12:30 - Activități
- activități de dezvoltare personală; - rutine. - 12:30 - 12:45 - Plecare copii
- plecarea copiilor (cei care nu rămân la programul de somn). - 12:45 - 13:00 - Activități relaxare
- activități de relaxare;
- somnul de după-amiază. - 13:00 - 15:30 - Gustare
- se oferă o gustare de după-amiază. - 15:30 - 16:00 - Jocuri
- jocuri de dezvoltare a aptitudinilor individuale;
- activități recuperatorii pe domenii experiențiale; - 16:00 - 18:00 - plecarea copiilor.