“Copilăria nu are frontiere. Chiar dacă noi suntem mici şi nu avem cunoştinţele celor mari, găsim aici ceva mult mai de preţ, găsim iubirea. Atunci când cădem ştim sa ne ridicăm, atunci când suntem copleşiţi de lacrimi ştim ca vom râde, atunci când nedreptatea ne iese în cale, ştim sa iertăm”.
Gradinita Arlechino & Friends
Realizarea unui sistem coerent de educatie timpurie a copilului in România este o necesitate care decurge din prioritatile educatiei la nivel mondial si national.
Activitatile existente în interiorul structurii organizationale a unitatii noastre de invatamant sunt destinate sa promoveze si sa stimuleze dezvoltarea intelectuală, afectivă, sociala si fizica a fiecarui copil în parte si are în vedere atingerea urmatoarelor finalitati ale educatiei timpurii:
- dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a personalitatii copilului, în functie de ritmul propriu si de trebuintele sale, sprijinind formarea autonoma si creativa a acestuia;
- dezvoltarea capacitatii de a interactiona cu alti copii, cu adultii si cu mediul pentru a dobândi cunostinte, deprinderi, atitudini si conduite noi;
- incurajarea explorarilor, exercitiilor, încercarilor si experimentarilor, ca experiente autonome de învatare;
- descoperirea, de catre fiecare copil, a propriei identitati, a autonomiei si dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
- sprijinirea copilului în achizitionarea de cunostinte, capacitati, deprinderi si atitudini necesare acestuia la intrarea în scoala si pe tot parcursul vietii.
Activitatile oferite de unitatea noastra angrenează prescolarii, prin experiente de învatare, în mai multe domenii experientiale, adevarate „câmpuri cognitive integrate” (L.Vlăsceanu), respectiv:
- domeniul estetic si creativ
- domeniul om si societate
- domeniul limba si comunicare
- domeniul stiinte
- domeniul psiho-motric
prin activitati de educarea limbajului, activitati matematice, de cunoasterea mediului, de educatie pentru societate, de educatie fizică, activitati practice, educatie muzicala, activitati artistico-plastice, sau prin activitati integrate, astfel incat cunostintelele din cadrul mai multor discipline sunt îmbinate armonios pe durata unei zile.
Activitatile optionale, ca activitati de invatare, sunt rezultatul colaborarii partenerilor in educatia copiilor, scoala-gradinita-familie, ele fiind orientate spre pregatirea copiilor pentru viata:
- limba engleza
- dans sportiv
- arte martiale
Activitatile extracurriculare se desfasoara in colaborare cu institutii partenere in educatie, pe teme de educatie ecologica, rutiera, civica, pentru sanatate, pentru timp liber, pentru cultura.
Intreaga activitate a echipei scolii si gradiniteti este orientata spre diversificarea strategiilor de predare-invatare-evaluare, cu accent pe: folosirea cu precadere a metodelor activ-participative, ca mijloc pentru dezvoltarea independentei si increderii de sine, pe joc, forma cea mai naturala de invataresi de exprimare a copiilor, dar si pe evaluare, ca metoda pentru observarea progresului copilului in raport cu sine si cu ceilalti.
Mediul educational permite dezvoltarea libera a copilului si asigura dimensiunea interculturala si pe cea a incluziunii sociale. Acesta este organizat pe sectoare de activitate/centre de interes, astfel incât permite copiilor o explorare activa, interactiunea cu variate materiale, cu ceilalţi copii si cu adultul si da posibilitatea ca acestia sa aleagă locul de învatare si joc, în functie de disponibilitate si nevoi.
Activitati optionale
Parcul Lia Manoliu:
În perioada caldă a anului sunt desfăşurate ore de educaţie fizică pe terenul de atletism, jocuri, concursuri, role etc.
Cursurile de teatru:
Dacă intri in trupa de teatru Piticoţii Veseli a Grădiniţei Arlechino cu siguranţă vei deschide poarta magică spre lumea fascinantă a personajelor de poveste, vei fi chiar tu unul dintre ele si vei învăţa sa fii comunicativ, spontan, atent, implicat, generos. Pe de altă parte exerciţiile de dicţie făcute aproape in joaca te vor face sa vorbeşti mai corect iar unele defecte de vorbire vor fi îndreptate aproape fără ca tu sa-ţi dai seama. Exerciţii de coordonare, de orientare, de atenţie, dar si multe dramatizări ale unor povesti atât de dragi ţie, costume, păpuşi te aşteaptă sa te joci si să devii chiar tu prinţul sau prinţesa pe care le îndrăgeşti atât de mult !
Cursurile de dans:
Înseamnă pentru copii îmbunătăţirea motricităţii, coordonarea mişcărilor, dezvoltarea armonioasa a corpului, sănătate, muzică si distracţie in acelaşi timp.
Cursurile de karate:
Artele marţiale nu înseamnă neapărat agresivitate. Ele cuprind o multitudine de exerciţii fizice şi psihice folositoare la dezvoltarea armonioasă a trupului şi a mintii, sporesc încrederea in sine, disciplina precum şi dezvoltarea motricităţii. Toate acestea într-un cadru relaxant şi interactiv.
Cursurile de pian:
Arta muzicală constituie un limbaj, un mijloc universal de exprimare a sentimentelor şi ideilor cu ajutorul sunetelor, de care se serveşte din cele mai vechi timpuri întreaga omenire. Prin urmare, înclinaţiile, aptitudinile muzicale ar trebui descoperite de la o vârsta căt mai frageda, pentru a fi cultivate într-un mediu prielnic, sub îndrumarea unor pedagogi capabili sa dezvolte vocea, auzul, muzicalitatea, sensibilitatea, gândirea, imaginaţia şi memoria muzicală a fiecărui copil.
Cursurile de engleza intensive:
Se fac suplimentar cu un profesor vorbitor nativ al limbii engleze.
Cursurile de germana si spaniola:
Trezesc in copii interesul de a învăţa să comunice şi într-o alta limba decât cea materna. Modalitatea de desfăşurare este cea a jocurilor, a imaginilor, a CD-urilor audio si video.
Cursuri de înot – izvor de sanatate pentru copii gradinitei Arlechino. Cursurile de înot sunt desfăşurate la clubul Alexandreea de pe bulevardul Basarabia unde copii devin mici delfinaşi in jocul lor cu apa.
Cursurile de tenis au loc în perioada de primavara şi vara pe terenurile de tenis din parcul Lia Manoliu iar pe durata iernii pe un teren acoperit.
Cursurile de patinaj si role se desfasoara la patinoarul “Mihai Flamaropol”, în parcul Lia Manoliu.