Misiune
Misiunea noastră este să oferim copiilor un mediu educațional plin de armonie, căldură, siguranță și competență, în care imaginația și creativitatea să înflorească; o dezvoltare sănătoasă prin care aceștia să se simtă protejați, însoțiți și îndrumați.
În unitatea noastră de învățământ se urmărește crearea și promovarea unui mediu educațional bazat pe principiile pedagogiei Waldorf, o artă a educației pornind de la cunoașterea reală a ființei umane în devenire (ce are în vedere întreaga viață a omului, premisele create la vârsta copilăriei arătându-și efectele mai târziu, după câteva decenii).
Ne propunem să contribuim la dezvoltarea unei arte educative ce lucrează asupra ființei copilului prin educarea vie, permanentă, atât a copiilor, cât și a dascălilor și părinților.
Școala noastră oferă și program de afterschool, începând cu ora de terminare a cursurilor: 12:30/ 13:00 în funcție de clasă/ orar până la ora 18:30.
Programul de afterschool vizează atât recreerea și refacerea copiilor după orele de curs, cât și supravegherea și sprijinul pentru efectuarea temelor.
Pe lângă timp zilnic petrecut în aer liber (în parc sau în curtea școlii) și joc liber, oferta include și activități extracurriculare:
» ateliere incluse în orarul de after-school,
» ateliere opționale gratuite și
» ateliere opționale contra-cost.
* Pe durata acestui program se organizează servirea mesei de prânz și a gustării de după amiază.
** Programul este adresat atât copiilor din ciclul Primar, cât și elevilor ciclul gimnazial înscriși la Școala Gimnazială Liberă Waldorf.
Exemple de ateliere la programul de afterschool
Atelier Muzical – Povestea Muzicală
Acest atelier le aduce copiilor lumea sunetelor și a instrumentelor muzicale inedite, prin intermediul poveștilor și jocurilor muzicale.
Cele 4 povești cu tematici legate de anotimpuri și sărbători vor fi cadrul în care copiii pot experimenta în mod sensibil lucrul cu instrumente din materiale naturale.
Ateliere de storytelling, creativitate
Atelierele cu Mihaela Coșescu se desfășoară interactiv, participanții fiind foarte implicați și prezenți în întreg procesul.
Autoarea ține cont de nevoile copiilor și de curiozitatea lor, abordând atelierele fie tip dezbatere, cu întrebări de la copii, fie ca o lecție de filosofie pentru copii, fie centrat pe creativitate.
Ne propunem să aducem un plus de semnificaţie jucăriilor, trecându-le prin filtrul creativităţii fiecăruia şi aplecându-ne asupra lor, lucrându-le cu mâinile. Pornim de la schiţă, de la desene, şi încercăm cu materiale textile să le croim pe forma desenată, le coasem, adăugăm lână să le dăm volum şi adăugăm detalii accesorizate.
În atelierul Arta comunicării libere, copilul învață atât să-și îndrepte atenția către sine în timp ce vorbește, fără a se lăsa inhibat de percepții exterioare nefondate, cât și să fie atent la factorii externi care îi diminuează puterea de a se exprima liber și coerent.
Clubul „Redacția Revista Școlii”
Revista Școlii Gimnaziale Libere Waldorf, mai exact „PoVești din Lumea Waldorf” își caută echipa.
În redacția revistei școlii este mai tot timpul o atmosferă jovială.
Facem brainstorming-uri, pregătim interviuri și reportaje, creăm ilustrații, povești, poezii și câte și mai câte. Așteptăm micii jurnaliști în acțiune!