Metode diferite
suntem aici să îi satisfacem setea de cunoaștere și explorare punându-i la dispoziție un mediu dinainte pregătit și ghidându-l totodată în descoperirile sale
Dezvoltarea caracterului
ajutăm să crească adultul din el într-o manieră pozitivă, protejându-i mintea și sufletul de ceea ce este rău
Copiii, cetățeni ai lumii
îi oferim toate condițiile astfel încât copilul să trăiască și să lucreze într-un mediu sigur, sănătos, plăcut și ordonat, capabil să înlesnească un viitor adult încrezător, autodisciplinat și independent
Diferențe între metoda tradițională și metoda Montessori
Învătământul Montessori
Crede in autodisciplină, impusă de mediul în care copilul lucrează.
Crede in prezenta pedagogului care predă individual şi diferenţiat.
Considera benefic ca pedagogul sa intervina atunci cand este necesar, daca i se cere ajutorul şi atunci o face intr-o maniera discreta.
Crede in cunostintele noi asimilate in urma lucrului în grup. Copiii invaţă unii de la alţii.
Considera benefica alcatuirea unei clase din copii cu vârste diferite.
Considera ca un copilul are liberatea de a alege singur orarul şi activitatile la care participa (cu indrumare din partea pedagogului daca este nevoie).
Considera ca un copil lucrează atât cât doreşte la un proiect, nefiindu-i impuse limite temporale (astfel el işi poate insuşi cunoştinţele în ritmul său).
Greşelile sunt corectate de la sine, cu ajutorul unor materiale de studiu autocorective, copilul reuşind să înveţe prin cultivarea unor stări positive.
Materialele folosite in procesul de invaţare se adreseaza tuturor şimturilor,fiind special gândite, ajutand copilul la o cunoastere holistică.
Parinţii participă frecvent la programe Montessori care le sunt special dedicate.
Învătămantul tradiţional
Crede in disciplina impusă de prezenţa educatorului.
Crede in educatorul care predă acelaşi lucru intregii clase.
Crede in educator ca pilon principal, el este in centrul atentiei, activitatea fiind organizată in functie de viziunea acestuia.
Crede in cunoştinţele noi predate, în general, de către educator.
Crede in clasa alcătuită din copii de aceeaşi varsta.
Crede ca un copilul trebuie sa urmeaze un orar strict, impus.
Timpul în care copilul trebuie să indeplinească anumite sarcini este impus de profesor.
Greşelile sunt corectate prin repetarea automată a materiei, prin pedepse şi recompense.
Grădinițele achizitionează un număr mare de jucării, fără a fi selectate pe anumite criterii de calitate și eficacitate iar în școală materialele de lucru sunt adesea reduse la instrumentele strict necesare scrisului, cititului şi uneori experimentelor.
Implicarea părinţilor este destul de redusă şi voluntară.
Trecând aceste diferențe prin filtrul nostru și crezând în metoda Mariei Montessori, considerăm că ele reprezintă atu-ul copilului de acum care formează adultul integru și adaptabil de mai târziu.