Viziune
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Brașov se dorește a fi un mediu valorizant şi democratic pentru toţi factorii implicaţi în actul educaţional, care să permită formarea la elevii cu cerințe educative speciale a unor abilități adaptabile mediului în care trăiesc, posibilitatea dezvoltării lor optime în ceea ce priveşte autonomia personală şi socială, responsabilitatea, încrederea în sine şi toleranţa.
O şcoală modernă, incluzivă, puternic ancorată în viaţa comunităţii, un furnizor de resurse educaţionale moderne şi de calitate.
Misiunea școlii
Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă îşi propune să asigure accesul la o educaţie de calitate pentru toţi copiii şi tinerii cu cerințe educative speciale de pe raza municipiului Braşov, în vederea integrării lor şcolar-profesionale şi sociale optime, în funcţie de potenţialul lor individual, prin serviciile de asistenţă educaţională, psihopedagogică, şi terapeutic-recuperatorie, conform principiului egalizării şanselor şi a educaţiei pentru toţi. Într-o lume a noului şi a schimbărilor, şcoala trebuie să promoveze incluziunea, valorile şi practicile societăţii democratice. Misiunea ei este să orienteze copilul cu cerințe educative speciale spre o adaptare cât mai eficientă în viaţa privată şi publică.
Oferta educaţională
Oferta educaţională şi terapeutică a şcolii se adresează în principal copiilor cu deficienţă mintală şi deficienţe asociate. Ea este individualizată şi adaptată nivelului de dezvoltare a fiecărui elev, a necesităţilor acestuia, dar şi predicţiilor asupra dezvoltării. Elevii beneficiază de intervenţii prin programe de tip personalizat, în baza unui curriculum adaptat, rezultat în urma unei evaluări complexe realizate de către o echipă multidisciplinară.
Servicii oferite:
educaţie specializată, în concordanţă cu tipul şi gradul deficienţei;
servicii educaţionale de sprijin, pentru elevii cu cerinţe educative speciale din şcolile de masă, prin cadre didactice de sprijin/itinerante;
terapia tulburarilor de limbaj;
psihodiagnoză, consiliere şi terapii specifice;
kinetoterapie;
educaţie logomotrică;
ludoterapie şi stimulare psihosenzorială;
terapie educaţională complexă şi integrată;
activităţi de preprofesionalizare;
informare şi consiliere a cadrelor didactice din şcolile de masă;
informare şi consiliere pentru părinţi;
consiliere şi orientare şcolară şi profesională.
Beneficiari:
elevi cu cerinţe educative speciale din învăţământul special şi special-integrat;
părinţi sau aparţinători legali ai elevilor;
personalul angajat în şcolile integratoare sau în alte instituţii care funcţionează în domeniul educaţiei speciale;
membrii ai comunităţii locale
Activitățile se desfășoară cu colective mici de preșcolari, în funcție de nivelul și tipul deficiențelor.
Programul zilnic este între orele 8-16 și cuprinde activități instructiv-educative, terapeutico-recuperatorii individuale și de grup, program de masă și de odihnă pentru copii.
Copiii beneficiază gratuit de serviciile de recuperare, de masă (o gustare în cursul dimineții și una după amiază, o masă de prânz), de rechizite și alte facilități specifice copiilor cu dizabilități prevăzute de lege.
Cu fiecare grupă de preșcolari lucrează:
Profesorul de psihopedagogie specială organizează și desfășoară activitățile de terapii specifice (terapie psihomotrică, educație/ stimulare multisenzorială, terapie cognitivă, activități de structurare și dezvoltare a limbajului, logopedie, evaluare și consiliere psihopedagogică, psihodiagnoză). În cadrul grădiniței există trei cabinete de terapie.
Profesorul kinetoterapeut se ocupă de recuperarea și corectarea deficiențelor fizice, dezvoltarea psihomotrică și ameliorarea afecțiunilor neuro-locomotorii ale copiilor. În cadrul grădiniței există un cabinet dotat de kinetoterapie.