VIZIUNEA
Sub deviza „Pentru tine, copile, tot ce este mai bun”, grădiniţa îşi propune să devină „o unitate preşcolară deschisă pentru toţi” prin crearea climatului socio-educaţional adecvat, a unei pregătiri de calitate, a unui mediu democratic şi creative, de dezvoltare pentru toţi şi pentru fiecare.
Creşterea şi educarea unor copii fericiţi, armonios dezvoltaţi fizic şi intelectual, gata să facă faţă schimbărilor şi reformelor survenite în viaţa social-economică.
Grădiniţa cu program prelungit Nr. 21 şi program normal 21A Braşov vor fi o reţea vie de comunicare, discuţii, consultări şi decizii cu un management democratic şi deschis prin care se va urmării asigurarea unui climat de muncă stimulativ atât pentru cadrele didactice cât şi pentru preşcolari, în colaborare cu partenerii direcţi şi indirecţi.
Nevoile de educaţie, identificate la nivelul societăţii şi al comunităţii încă de la vârsta preşcolară, ne conduc spre realizarea următoarelor aspiraţii:
- Dezvoltarea individuală a copiilor din unitatea noastră pe toate planurile;
- Garantarea pregătirii pentru adaptarea la viata şcolară şi cea socială.
Valori care vor fi promovate în Grădiniţa cu program prelungit Nr. 21 şi program normal 21A Braşov:
- solidaritate – ajutor reciproc, spirit de înţelegere, unitate pentru derularea muncii în echipă;
- sinceritate – francheţe, loialitate, lipsă de prefăcătorie în relaţiile cu colegii şi partenerii în educaţie;
- sârguinţă – strădanie şi perseverenţă în atingerea obiectivelor propuse;
- muncă – efort intelectual şi fizic menit să ducă la realizarea scopurilor propuse;
- modestie – apreciere corectă, fără exagerare, a volorii ideilor şi acţiunilor noastre;
- mărinimie – bunătate, generozitate, bunăvoinţă în relaţiile interumane;
- autodisciplină - control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe împulsuri, comportament adecvat oricărei situaţii;
- altruism – acordarea ajutorului dezinteresat tuturor semenilor;
- ambiţia – dorinţă arzătoare de a realiza ceea ce ţi-ai propus;
- armonizare – punere în armonie/ în acord a părţilor unui întreg;
- respect – stimă, consideraţie, preţuire faţă de cei din jur şi faţă de propria persoană;
- responsabilitate – atitudine responsabilă în ralizarea activităţilor din procesul instructive-educativ;
- tenacitate – dârzenie şi stăruinţă în vederea îndeplinirii sarcinilor de lucru;
- toleranţă – îngăduinţă, indulgenţă faţă de cei care ne înconjoară, indiferent de sex, de religie, de etnie sau de orice dizabilitate.
MISIUNEA
„Lăsaţi copilul să vadă, să audă, să descopere, să cadă, să se ridice şi să se înşele. Nu folosiţi cuvinte când acţiunea, faptul însuşi, sunt posibile ” Pestalozzi
Misiunea Grădiniţa nr. 21 şi 21A, pornind de la acest îndemn, este aceea de a asigura un mediu şcolar incluziv, în care să aibă acces toţi copiii din comunitate, pentru a favoriza însuşirea de către preşcolari a unei baze închegate şi sistematizate de deprinderi şi cunoştinţe, astfel încât să fie capabili să răspundă exigenţelor unei societăţi în schimbare şi pentru a putea să se integreze şi adapteze mediului şcolar.