IB Primary Years Programme
are în vedere bunăstarea academică, socială și emoțională a elevilor;
încurajează elevii în a tinde spre independență, având responsabilitatea propriului traseu de învățare;
sprijină eforturile elevilor de înțelegere și adaptare la mediul în care trăiesc;
ajută elevii în a-și stabili valori personale fundamentale, prin intermediul cărora dezvoltă cu succes o cultură internațională.
Cele șase domenii
01 Limbă;
02 Studii sociale;
03 Matematică;
04 Arte;
05 Știință;
06 Educație personală, socială și fizică
Cele șase teme transdisciplinare
01 Cine suntem;
02 Unde ne situăm;
03 Cum ne exprimăm;
04 Cum funcționează lumea noastră
05 Cum ne organizăm (în raport cu aceasta)
06 Suntem cetățeni ai aceleiași lumi
IB Middle Years Programme:
promovează studiul a cel puțin două limbi străine (limba de predare și o limbă suplimentară la alegere) pentru a sprijini elevii în a înțelege atât propriile culturi, cât și pe cele internaționale;
oferă elevilor oportunități de dezvoltare a cunoștințelor, valorilor și abilitaților de care au nevoie pentru a gestiona situații complexe și a lua decizii responsabile în viitor;
pregătește elevii pentru studiile ce vor urma, pentru locul de muncă în care se vor specializa și, bineînțeles, pentru o călătorie de învățare ce se va întinde pe durata întregului parcurs existențial;
abordează în mod integral bunăstarea emoțională, fizică, intelectuală și socială a elevilor;
asigură un nivel foarte mare de înțelegere prin studiul a opt domenii academice diferite;
încurajează elevii în a participa la servicii în folosul comunității.
Curriculum
În programul MYP, materiile sunt împărțite pe opt categorii de studiu: însușirea limbii, limbă și literatură, individul și societatea, științe, matematică, arte, educație fizică și studiu în menținerea sănătății. Studiul elevilor se bazează pe un minim de 50 de ore de predare per categorie în fiecare an universitar.
Profesorii Mark Twain IS organizează programa având în vedere:
Un proces de predare și învățare în context
Elevii învață cel mai bine atunci când experiențele lor de învățare sunt puse în context, fiind în strânsă legătură cu experiențele de viață pe care le-au avut aceștia.
Serviciul în folosul comunității
Cursanții IB se străduiesc a fi membri generoși și binevoitori în comunitatea din care fac parte, demonstrând un angajament puternic față de serviciul de îmbunatățire a condițiilor acesteia.
Înțelegerea conceptuală
Elevii folosesc conceptele ca mijloc de analiză și investigare a propriilor idei sau dificultăți survenite atât pe plan personal, cât și pe plan local și/sau global, aspecte ce îi ajută în a-și testa cunoștințele despre lume într-un sens general.
Limbă și identitate
Elevii sunt încurajați să învețe cel puțin două limbi străine, factor esențial în deprinderea unor cunoștințe și valori interculturale și în dezvoltarea, totodată, a propriilor identități.
Modul de abordare a procesului de învățare
Aceste abordări oferă bazele necesare unui proces de învățare independent care îi încurajează mai departe pe elevi să se folosească de cunoștințele dobândite și în contexte nefamiliare.